poniedziałek, 30 stycznia 2012

Jak założyć własną firmę przez internet?


Założenie własnej firmy nigdy nie było tak proste. Co prawda zawsze może się gdzieś znaleźć miły pan lub pani z urzędu, którzy mogą wam to utrudnić. Bądźmy jednak dobrej myśli, że wszystko nam się uda i przebiegnie bez komplikacji.
Aby założyć własną firmę musimy bezpłatnie wypełnić odpowiedni wniosek CEIDG-1 na stronach ministerstwa. Tak więc wchodzimy na http://firma.gov.pl/  lub prościej na https://prod.ceidg.gov.pl/ceidg.cms.engine/ . Na tej stronie wypełniamy odpowiedni wniosek. "Wniosek ten stanowi jednocześnie zgłoszenie do ZUS/KRUS, GUS oraz naczelnika urzędu skarbowego."
 To samo moglibyśmy zrobić osobiście w odpowiednim urzędzie ale naprawdę dajmy sobie żyć i dajmy żyć innym ;) (czytaj urzędnikom).
Przy wypełniania formularza możemy najpierw wybrać opcję 1 czyli "Wybierz sposób podpisu".
Do wyboru mamy:
- profil zaufany, który możemy założyć przy jednorazowej wizycie w naszym Urzędzie Skarbowym. Jest to specjalny profil, który nas identyfikuje i pozwala w późniejszym czasie załatwić bardzo wiele spraw przez internet. Profil zaufany zakładamy na http://epuap.gov.pl
- certyfikat (czyli podpis elektroniczny) jeśli go wcześniej wyrobiliśmy
- kolejną opcją jest od razu przejście do kroku 3, wypełnienie formularza, wydrukowanie, podpisanie i zaniesienie go do Urzędu Skarbowego. Pracownik urzędu ma obowiązek samodzielnie wpisać dostarczone dane do systemu.

W pkt 2 na stronie możemy również sprawdzić czy dla danego zakresu działalności, już ktoś nie ma zarejestrowanej firmy o takiej samej lub podobnej nazwie.
Pamiętajmy, że listę Urzędów Skarbowych dla naszej lokalizacji znajdziemy bez problemu na internecie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz