poniedziałek, 27 sierpnia 2012

Co jest potrzebne aby się wymeldować / zameldować ?

Samo wymeldowanie się i zameldowanie z dotychczasowego miejsca pobytu jest bardzo proste.
Aby się wymeldować z dotychczasowego miejsca zameldowania wystarczy udanie się do urzędu miasta lub gminy. Można również skorzystać z pomocy pełnomocnika upoważnionego do działania w waszym imieniu jeśli sami nie możecie się z różnych względów wymeldować.
Z tego co można wyczytać na rozmaitych forach to już sam fakt zameldowania się w nowym miejscu na pobyt stały powoduje wymeldowanie z dotychczasowego miejsca zamieszkania.
Jednak dla pewności i uniknięcie zamieszania lepiej najpierw się zameldować a później wymeldować.
Tak więc do urzędu zabieramy:
- dowód osobisty
- książeczkę wojskową jeśli taką mamy
- wypełniony druczek z prośbą o wymeldowanie. Taki druczek znajdziecie np. na stronie internetowej Gminy Kościan. Oczywiście odpowiedni druczek znajdziecie też wpisując w Google "Druk wymeldowania" ;)
I tak naprawdę to wszystko. Z druczkiem potwierdzającym wymeldowanie idziemy się zameldować.
Samo wymeldowanie jest bezpłatne i przebiega bardzo szybko. W przypadku problemów z wymeldowaniem przysługuje nam w ciągu 14dni odwołanie się od decyzji.
W przypadku zameldowania się tak samo potrzebujemy:
- dowód osobisty
- druczek zameldowania
- książeczkę wojskową
- potwierdzenie poświadczające, że jesteśmy właścicielami mieszkania (akt notarialny)
W przypadku gdy nie jesteśmy właścicielami mieszkania to na druczku zameldowania potrzebujemy wypełnioną zgodę właściciela na zameldowanie. Dodatkowo właściciel mieszkania musi się z nami udać (zabierając akt notarialny) do urzędu gminy/miasta.
BNSUA2SFPWD7


1 komentarz:

  1. Jeden z czytelników szukał:"Czy zabierają dowód przy wymeldowaniu?" Odp. Oczywiście, że nie. W kolejnym miejscu zamieszkania dostaniemy tymczasowe zaświadczenie zameldowania którym możemy się posługiwać do czasu wystawienia nowego (wniosek o dowód w tym samym urzędzie) Odbiór nowego dowodu jest darmowy.

    OdpowiedzUsuń