piątek, 27 stycznia 2012

Jak założyć email? Poczta, kontakty przez WWW

Założenie poczty email jest bardzo proste. Jeśli nasz adres mailowy ma być taki sam jak nazwa naszej firmy to musimy kupić domenę o nazwie podobnej do nazwy naszej firmy.
Przykładowo jeśli nasza firma nazywa się ibm to możemy kupić np. domenę ibm.pl
Jako właściciele domeny możecie nią dowolnie rozporządzać przez czas na jaki macie domenę wykupioną.
Domenę wykupuje się na ogół na rok czasu i co rok trzeba zapłacić określoną kwotę (w przypadku domeny pl około 120zł) aby domena pozostała w naszych rękach. Przykładowo sprzedaż domen oferuje http://nazwa.pl :



Ok mamy więc domenę. Potrzebujemy jeszcze serwera pocztowego. Jeśli macie znajomego informatyka to zainstaluje on wam serwer pocztowy i ustawi w parametrach dns wpis mx wskazujący pod jakim adres ip ma trafiać poczta kierowana do was (na serwer naszego zaprzyjaźnionego informatyka). Jeśli nie macie jak postawić serwera pocztowego samodzielnie to musicie poszukać firmę oferującą usługi pocztowe wpisując np. w Google:
"Wirtualny serwer pocztowy".


Co prawda tak do końca powyższe działania nie mają sensu. Jeśli sami nie macie profesjonalnego działu it to najprościej będzie wykupić usługę skomasowaną czyli serwer www + poczta np. kupując serwer active na
https://www.nazwa.pl/zamowienie-serwera.html Dzięki temu otrzymamy od razu miejsce na naszą firmową stronę www wraz z domeną w formacie naszafirma.nazwa.pl i kontami pocztowymi. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie aby podpiąć naszą istniejącą domenę pod serwer active tak aby mieć np. nazwę nasza firma.pl Aby dodatkowo zaoszczędzić przy rejestracji serwera możemy wybrać kupno z kodem i wpisać aktualny kod (obecny to APP-2DY97WP) Dzięki temu na pierwszy okres rozliczeniowy dostaniemy serwer za darmo.
 Jeśli prowadzicie małą firmę i nie chcecie wykupywać domeny i serwera to po prostu możecie założyć konto w jednej z firm oferujących darmowe konta email. Nie mamy tu co prawda 100% funkcjonalności i gwarancji ale za to jest to usługa darmowa.
Przykładowo wchodząc na Założenie poczty na Google i po uzupełnieniu całego formularza dostaniemy za darmo konto pocztowe. Takich kont może być kilka i dodatkowo możemy je spinać w jedną całość tak aby przy jednym logowaniu zobaczyć zawartość wszystkich kont lub wysyłać pocztę z różnych kont.
Niestety przy darmowej usłudze dostaniemy adres z domeny gmail.com czyli musimy trochę pokombinować i zobaczyć czy są wolne adresy typu:
nazwa_mojej_firmy@gmail.com
sekretariat.nazwamojejfirmy@gmail.com
itd. itp.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz